• کاشان. خیابان شهید زیارتی. نبش چهارراه تربیت

پرستوی کویر

سفرنامه کیش

blog-post-image

آخرین روزهای سال نود و چهار بود که دعوت یکی از دوستان خانوادگی ما رو برای سفر به کیش ترغیب کرد؛ کیش که زمانی انتخاب اول خیلی از خانواده ها برای سفر بود،این روز ها در رقابت با همسایه ی غربی به خاطر قیمت بالای هتل هاش عقب مونده و حالا که فرصتی بود تا بدون نگرانی از هزینه های اقامت به این جزیره سفر کنیم با آغوشی باز این پیشنهاد رو پذیرفتیم! کار رزرو بلیط ها خیلی طول نکشید؛سفر رو برای پنج شب در نظر گرفته بودیم؛اوایلش فکر میکردم پنج شب موندن تو کیش یه کم زیاد باشه اما خیلی زود نظرم عوض شد!آخرین باری که به کیش سفر کرده بودیم هشت سال پیش بود و خیلی از خاطرات خوب کودکی من تو این جزیره شکل گرفته بود؛با کلی هیجان که آیا هنوز هم کیش برام جالب خواهد بود یا نه،صبح روز شنبه بیست و دوم اسفند با پرواز معراج عازم کیش شدیم؛این اولین پروازی بود که با این شرکت تجربه می کردیم و رفتار خوبی که از کارکنانش دیدیم این تجربه رو برای ما به یاد موندنی کرد.

پرواز بدون هیچ تاخیری فرودگاه مهرآباد رو ترک کرد و صبحانه ی گرمی که در یک پرواز داخلی سرو می شد من رو خیلی متعجب کرد. در طول مسیر از بالای دریاچه ی مهارلو که به خاطر غلظت بالای نمکش صورتی رنگ دیده میشه رد شدیم و حس جالبی که موقع تموم شدن خشکی و دیدن اون از پنجره ی هواپیما بهم دست داد شروع سفر رو خیلی لذت بخش کرد.

وقتی به کیش رسیدیم هوایی که حس می شد عالی بود.معتدل و کمی هم باد خنک؛داخل خود فرودگاه کیش بلیط پارک دلفین ها رو رزرو کردیم که با گشت نیم روزه ی دور جزیره نفری نود و پنج هزار تومن برامون آب خورد.این که ارزون تر از این رو میشد جای دیگه ای پیدا کرد یا نه نمی دونم اما در فرودگاه مهرآباد هم با همین قیمت بلیط ها رو می فروختن.

چمدون مسافرای سه پروازی که هم زمان در کیش نشسته بودن از یک ریل تحویل داده می شدن و این ازدحام زیادی رو ایجاد کرده بود و باعث شد تا من و مادرم اخرین نفرهایی باشیم که از فرودگاه خارج می شیم.