• کاشان. خیابان شهید زیارتی. نبش چهارراه تربیت

پرستوی کویر

سفر به سرزمین عجایب: قشم و هرمز

blog-post-image

این بار هم توفیق این رو داشتم با جمعی از دوستان به یک سفر خوب بروم و تجربیات و یافته های اون با شما درمیان بگذارم. سال گذشته برای اولین بار سفرنامه ای نوشتم و اون رو برای سایت لست سکند ارسال کردم . با این که امید چندانی برای برنده شدنش نداشتم –چون اولین تجربه سفرنامه نویسیم بود-  اما دیدن اسمم بین برندگان شگفت زده ام کرد. جا داره که اینجا از عزیزانی که رای رو بر انتخاب سفرنامه "سفری به شیراز از نوع اردیبهشتی" دادن تشکر و قدردانی کنم.

بر این اعتقاد هستم که به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که مسافران در طول سفر کسب می کنند می تواند به افرادی که به خصوص برای بار اول به شهر یا کشوردیگری سفری میکنند کمک زیادی کند. اطلاع از کیفیت هتل و اقامتگاه ها، اطلاع از نرخ خدمات ، قیمت اجناس ، نرخ زندگی در هر شهر و ....باعث میشوند که برنامه ریزی بهتری برای سفر صورت بگیرد. و خوشحالم که این سایت می تواند فرصتی رو برای انتقال تجربیات و اطلاعات مسافرها و سفر کننده ها در اختیار قرار بدهد. جدای از نظرات و بعضاً  انتقاداتی که در مواردی مطرح میشود، به هر صورت هر سفرنامه حرفی برای گفتن دارد حتی اگر تنها چند جمله یا نکته اون برای مسافری مفید واقع بشود. و امید آن دارم این مطلب برای افرادی که قصد سفر و گشت و گذار به قشم رو دارن کمک کننده باشد.

قصد سفر: با نزدیکی به عید برنامه ریزی ها برای سفر در سال جدید شروع شد . پس از بررسی و تحقیق در واپسین روزهای اسفند – این ماه شلوغ و پر از دغدغه- تصمیم گرفتیم که بعد از نوروز راهی جزیره قشم بشویم. به شخصه ترجیح میدم که ایام عید رو در تهران بگذرونم چون میشه چهره زیبا و دوست داشتنی پایتخت رو به دور از ترافیک و آلودگی صوتی و آلودگی هوا دید و جور دیگری از این شهر لذت برد. بعد از چک کردن روزهای تعطیل بعد از نوروز، ریسک مرخصی گرفتن درست بعد از تعطیلات رو به جان خریدیم، و روزها و ساعت های پروازها رو بررسی، تاریخ سفر رو مشخص و نوروز رو به شوق یک سفر هیجان انگیز سپری کردیم.

روز اول:

روز 5 شنبه 17 فروردین ساعت 17/45 با پرواز معراج و بدون تاخیر به سوی سرزمین عجایب حرکت کردیم. هزینه بلیط رفت با پرواز معراج و برگشت با پرواز قشم ایر جمعاً مبلغ 354 هزار تومان محاسبه شد . پس از پروازی 2 ساعته به فرودگاه کوچک و با نمک قشم رسیدیم. خوشبختانه بعد از پیاده شدن از هواپیما مجبور نبودیم سوار اتوبوس بشیم و بعد از طی 10-20 قدم وارد ساختمان فرودگاه و قسمت تحویل بار شدیم. به دلیل همین مسافت کوتاه خیلی زود بارها رو تحویل گرفتیم و انتظارمون برای دیدن جزیره کوتاه شد.